Saturday, February 12, 2011

::7thn sebelumnye part 2::Gadis Dan Cinta

Kringggggggggggggggggg!!!!!!!!!
Waktu untuk pelajar masuk ke kelas memulakan pembelajaran (7.30am)

Khaerah : uitttt minah!asal muke kau pagi-pagi ni macam muke tempe je..releks la....cube cite kat aku ni..
Gadis : muke aku ada macam muka tempe ke..??aku ok je la.
Khaerah : hah..!!ntah-ntah fasal Khai kan..???
Gadis: tak ada kena mengena dia dalam cerita aku pagi-pagi ni...Aku ok je..maybe penat kot semalam tido lambat.ermmm..lambat pulak hari ni cikgu kita masuk kan...
Khaerah : Dis!!kenapa kau cakap cikgu lambat masuk..kan dah datang..ermmm
Gadis : Baguslah cikgu cepat masuk.. tak adalah soalan-soalan berani mati kau tu keluar dari mulut kau menanya aku.
Dush!!!!Khaerah menumbuk bahu Gadis. Geram dia pada "statement" Gadis yang tak sayang mulut tu.
Gadis : Aduh!!sakit la!! betul la aku cakap..
Khaerah :sekali lagi aku dengar siap kau..!!
Gadis : wekkkk!!!!
Khaerah : kau kan.........
belum sempat Khaerah meneruskan ayat suara cikgunya yang merdu tu dah berkumandang.
Cikgu : Khaerah!Gadis! saya cakap buka muka surat berapa tadi.???
Khaerah : Eh!cikgu dah cakap ke..saya rasa belum lagi....
Cikgu : pandaila ek awk Khaerah ada je jawapannya.sekali lagi saya nampak awak dengan Gadis berbual.siap ye!..
Khaerah : Okey cikgu sory...Dis..cakap la sory kat cikgu kesayangan kita tu..
Gadis : hishhh kau ni..kesayangan ke....??ermmm sory cikgu..
Cikgu : sudah teruskan membaca..sebentar lagi saya nak kamu semua jelaskan saya maksud puisi tu.Gadis,Khaerah baca cepat.saya mahu awak berdua terangkan kepada kawan-kawan awak semua.

Pucat muka Khaerah dan Gadis..kalau di toreh pasti tiada darah. Mereka berdua ni memang suka berangan,menyanyi.Lagi-lagi si Gadis, hantu menyanyi, siap ada buku lagu. Hari-hari bawa ke sekolah. Khaerah dulu suka nyanyi juga tapi biasa-biasa saja. Sejak rapat dengan Gadis dia pun sama terikut ada buku lagu. Begitulah mereka berdua didalam kelas.

Dan sekarang apa yang gadis fikirkan pun Khaerah tidak tahu. Tapi apa yang pasti berkenaan secret admire Gadis.

continue....

No comments:

Post a Comment